CRIWARE Newsletter2017 11(English) 川口コメント補足

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CRIの英語ニュースレター(11/27発信版)をportalでも紹介していくよ。先週末のブラックフライデーのキャンペーンについてと、ツールの隠れた機能紹介、ADX2とは別のGUI作成ミドルウェアの紹介だよ。

The monthly CRIWARE newsletter brings you news about ADX2, Sofdec2 and other amazing audio and video technologies from CRI Middleware.

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In this issue: an incredible Unity Pro / ADX2 offer, optimizing your memory footprint in AtomCraft, introducing the new Aeropoint GUI and a look at the sample calculator!


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既に終了しているキャンペーンで恐縮ですが、先週末のブラックフライデーではUnityProユーザー向けにUnityAssetStore版のADX2を無償で配布していたよ。国内にお住いの方はADX2LE(こちらも無償)があるので、そちらもオススメです。比較についてはこちら Unity向けオーディオミドルウェア(CRI ADX2プラグイン)を、AssetStoreで販売開始しました

During the Black Friday / Cyber Monday period, Unity is offering a generous discount on their Unity Pro subscriptions. The best part? It includes the ADX2 plug-in for free! The offer is still valid for a couple of days so don’t waste a minute! Jump to the Unity web site so that you can get a Pro license cheaper and experience ADX2, the perfect audio middleware for your Unity games, for free!

For more information about our ADX2 plug-in for Unity, please visit our support site, which includes articles, a technical forum, projects etc…


Each month, the CRIWARE Blog publishes industry news and event reports, interviews of game developers as well as in-depth articles on game audio implementation with ADX2.

In November, we explain how to minimize your audio memory footprint in AtomCraft by organizing your sounds in banks and choosing the right encoding settings both at the macro and micro levels.
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11月はメモリ最適化の方法について。音声の圧縮コーデック比較や圧縮率の設定について。同一フォルダ内のファイルに対して一括設定することも、個別に設定することもできますよ。また、記事では圧縮後の音質プレビューにAtomViewerの紹介をしていますが、編集ツール上でのプレビューも圧縮後の音声です。どちらも便利なのでお使いいただければ。

To learn how you can shave those extra kilobytes in time for the holidays, check this new blog post!


This month, let’s give a look at a small but very useful function of AtomCraft, the SampleNum Calculator.

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Tipsではサンプル数計算機について紹介。BPMと拍数、サンプリングレートを入力するとサンプル数と何msecになるかが計算されます。どこで便利かというと、拍数ぴったりでループを作りたいときにサンプル数がわかれば綺麗なループ音を作りやすいのと、AtomCraft上はmsec単位なのでブロックの長さや波形の位置を合わせやすくなります。あまり使う機会はないかもしれませんが、覚えておくといつかきっと便利ですよ。

Available from the Tool menu of AtomCraft, the SampleNum Calculator gives you the length in samples – or the duration in milliseconds – corresponding to the number of beats you specify, given a tempo in BPM and a sample rate in Hz.

The SampleNum calculator is useful for example when you want to import Materials that have the right duration to be used as blocks for interactive music.


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最後はGUIの制作をパワーポイントで手軽に行えるようになるミドルウェア、Aeropoint® GUIの紹介です。パワポでボタンを並べてリンク貼って書き出すだけで、画面遷移のアニメーションまでついた素敵なGUIが出来上がります。コーディング不要で色々と作れるので、アプリのモック作成や、デジタルサイネージなどに向いていると思います。

“Aeropoint® GUI”, our new GUI middleware is another example of the diverse projects keeping our engineers busy at CRI HQ. With Aeropoint GUI, it becomes easy to create beautiful and expressive user interfaces for smartphones and other embedded devices that typically require specialized technology and high development costs.

High-quality, sophisticated GUIs with moving elements can now easily be implemented on devices with lower graphics capabilities such as home appliances and industrial equipment in order to improve the visibility of the information and the user experience.

For more information about it, check this blog post or contact us!

kawaguchi

Twitter @CRI_kawaguchi Sound / Haptic / UX Designer @ CRI Middleware. / 音響周り全般と触覚、UXを担当。VRの立体音響も。 ゲーム制作現場の要望をミドルウェア開発チームに届けて、より素敵なコンテンツが生まれやすい未来を作るのが仕事です。

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